starbucks nesli

Turkish youth’s social life have changed with entering of Starbucks to turkey coffe shop market.

Starbucks’ın Türk pazarına girmesiyle birlikte Türkiye’de gençlerin sosyal yaşamının değiştiğini söyleyebilirim. Gençler artık kahveye takılıyor, ama üç beş sekiz atılmayan, okey oynanmayan bir kahveye. Starbucks’ın Türkiye’ye girmesi sayısız yabancı ve yerli kafe açılmasına fırsat verdi. Cafe Nero, Kahve Dünyası ve birçoğu da İzmir menşeli kafeler Türkiye’nin dört bir tarafında gençlerin buluşma noktası oldu. Bu kafeler temelde kahve içme amacıyla değil, sosyalleşme ve sohbet etme amacıyla kullanılıyor. Yeni nesil, çaydan hızlıca kahveye geçiş yaptı. Bu yazıyı yazmadan bir önceki gün gittiğim bir Starbucks’da bir baba ve on sekiz yaşlarındaki kızı bir masada oturuyordu. Baba cam bardağında çayını yudumlarken kızı karton bardakta kahvesini içiyordu. Kafeler bazen de çalışma, nadiren kitap okuma ve biraz da gazete okumak için kullanılıyor, elbette bazen yazmak için de. Herhalde Batı dünyasında son on yılda yayımlanan kitapların en az üçte birinin önsözünde “Bu kitap Starbucks’da yazılmıştır” ifadesi var. Başta Starbucks olmak üzere birçok kafe zinciri, kafenin bir tür ofise veya etüt alanına dönüştüğünü fark etmiş olacak ki, hem telefonların hem de bilgisayarların elektrik alabilmesi için her yere priz koymuşlar.

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s